Tuesday, October 14, 2008

Doakan DS Najib boleh!!!

Persoalan demi persoalan timbul dalam hati kita mengenai arah tujuan dan nasib politik negara. Dulu selepas Tun M turun timbul persoalan mampukah Pak Lah memimpin kita? Bila dilanda masalah dengan kepimpinan Pak Lah, persoalan bila Pak Lah nak turun pulak? Sekarang Pak Lah cakap nak turun, timbul pulak persoalan mampukah DS Najib memimpin kita? Persoalan demi persoalan tapi hujungnya balik ke persoalan lama.

Dalam keadaan politik negara yang kacau bilau ini, pada pendapat saya DS Najiblah orang yang paling layak dan paling sesuai memerintah negara. Perwatakan yang taat setia tetapi tegas dan matanya yang penuh dengan idea boleh mengembalikan suasana keharmonian dalam negara kita. Kita harus sedar bahawa kita perlukan pemimpin yang berkaliber untuk memajukan negara serta bersiap sedia bagi menyambut kedatangan 2020. Wawasan yang telah menjadi sasaran utama masyarakat Malaysia dan adalah amat memalukan jika kita gagal mencapainya.

Saya harap DS Najib tidak mensia-siakan peluang ini dan diharap beliau dapat memberikan serta mencerminkan kepimpinan yang baik. Sememangnya tiada kepimpinan yang sempurna, tapi biarlah jangan melampau kerana segala tindak-tanduk, percakapan serta keputusan yang dibuat akan di awasi oleh berjuta-juta rakyat Malaysia. Jika imej yang ditunjukkan baik maka usaha sesetengah pihak untuk memporak perandakan negara pun tak akan berhasil.

Demi keharmonian dan kegemilangan masyarakat Malaysia aku doakan DS Najib Boleh!!!

2 comments: