Thursday, December 25, 2008

Eda Cupcakes

Cupcakes.. Kuih moden yang menjadi trend terkini..

Dari blog Eda Cupcakes saya lihat ramai yang menggemari kuih ini dan usahawanita kita Puan NurAida mengambil peluang ini untuk menggunakan kemahiran yang dia ada dalam memulakan perniagaan menjual cupcakes.

Pada mulanya saya memang dapat rasakan bahawa penjualan cupcakes ini mempunyai potensi kerana rupanya yang menarik dan berwarna-warni. Selain daripada menjadi kuih ia boleh menjadi penghantar mesej atau seakan-akan sebuah kad untuk dihadiahkan kepada teman-teman atau ahli keluarga. Menjadi hadiah hantaran juga merupakan salah satu kegunaannya yang menjadi ikutan di masa sekarang. Cupcakes boleh menggantikan kek harijadi atau kek perkahwinan yang biasanya digunakan. Dengan harga yang lebih murah dan rupa yang lebih cute dan menarik, sudah tentu trend ini akan menjadi ikutan ramai.

Disamping potensi-potensi yang saya senaraikan di atas, yang paling mengejutkan saya ialah apabila saya merasa sendiri cupcakes buatan Puan Nur Aida. Saya ingatkan rasanya seperti kek-kek icing yang biasa, tapi setelah mencuba sendiri ternyata ianya bukan saja sedap dilihat tetapi juga sedap untuk dimakan. Saya biasanya agak cerewet dan sangat spesifik tentang mutu dan rasa makanan, namun Cupcakes Puan NurAida saya kategorikan sebagai sedap.

Untuk mereka yang ingin mencuba Cupcakes, saya syorkan Eda Cupcakes yang halal dan 100% buatan bumiputra. Keterangan untuk tempahan boleh didapati di blognya.

http://edacupcakes.blogspot.com/

4 comments:

  1. sedap ke :-)






    (( Renungkan )) Ke Mana Kita Mahu Pergi?
    http://TeamPemudaUMNO.blogspot.com
    Forum Generasi Muda
    http://Forum1Malaysia.blogspot.com
    Pakatan Antara Parti Lawan Tidak Kekal
    http://pro-faizal.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. boleh tahan juak rupanya..moklah coba lak..

    ReplyDelete
  3. salam bro. lama x masuk blog ko.

    apa khabar?

    p/s: anak malaysia

    ReplyDelete
  4. Bodoh punya melayu babi……….

    Baik balik ke tanah melayu la. We are natives of Sabah and Sarawak land - buat apa kamu punya orang datang sini menjajah kita oh?

    Kita tak suka kamu orang datang sini mengorek sumber petroleum tanah kita - this Sabah and Sarawak land not belongs to your malays.

    Get out from Sabah and Sarawak la!

    Bodoh melayu babi!

    ReplyDelete