Sunday, October 12, 2008

Terima Kasih Pak Lah

Sejak pengumuman Pak Lah, macam-macam pendapat dan persoalan yang saya dengar. Bagi saya walaupun semasa pemerintahannya banyak timbul isu-isu yang tidak disenangi, saya lihat kebaikan yang diberinya di saat akhir pemerintahannya ini. Pak Lah telah memberikan rakyat Malaysia erti 'kesedaran'.

1. Sedar bahawa kita harus bersatu-ketika pemerintahannya berlaku krisis perpaduan UMNO dan BN, isu hak keistimewaan Melayu dipertikaikan, pihak pembangkang menunjukkan belang dan macam-macam lagi.

2. Sedar bahawa kita harus peka-isu korupsi dan rasuah yang dilakukan banyak terbongkar. Kegiatan ini telah berlaku bertahun-tahun lamanya dan dibiarkan menjadi amalan masyarakat kita. Ia telah merosakkan kesucian sistem pelembagaan kita dan merupakan penghalang kepada pembangunan negara.

3. Sedar bahawa kita harus lebih berusaha-semasa pemerintahan Pak Lah berlaku krisis minyak dan harga barang naik melambung. Kesannya dirasai teruk oleh mereka yang makan gaji tapi impaknya tidak berapa dirasai oleh golongan peniaga dan mereka yang berkerja sendiri. Ini membangkitkan serba sedikit semangat masyarakat kita untuk berusaha dengan lebih kuat.

2 comments:

  1. bersama2 kita doakan agar Malaysia kembali stabil.

    ReplyDelete
  2. Pak Lah Bapa Kesedaran.

    ReplyDelete