Tuesday, February 17, 2009

Siapa bogel?Siapa salah?

Hari ini isu elizabeth wong menjadi bahan hangat arena politik negara kita. Gambar bogel wakil rakyat kita telah menjadi bahan jajaan dan mangsa teknologi. Suatu situasi yang memalukan, baik bagi wakil rakyat tersebut mahupun rakyat yang diwakilkannya.

Saya sememangnya tak terkejut mengenai kes-kes sebegini. Sudah tentu dengan teknologi canggih masa kini macam-macam boleh berlaku. Inilah yang dikatakan dunia tanpa batasan dimana maklumat boleh diperolehi di hujung jari.

Perkara yang mengejutkan aku ialah bagaimana dalam hal ini, sesetengah pihak masih boleh menyalahkan pihak Barisan Nasional? Mereka menyatakan bahawa tersebarnya gambar tersebut di internet adalah angkara dan taktik pihak Barisan Nasional. Hahaha... Kalau nak kempen sekalipun janganlah sampai begitu sekali.

Saya rasa betul jugak statement yang pihak BN keluarkan, Mana ada BN suruh dia bogel? Mana ada pihak BN yang suruh boyfren dia tangkap gambar.

Macam-macamlah strategi politik ni. Tapi nasihat aku kepada pihak pembangkang ni, kalau nak tuduh pun biarlah yang realistik sikit. Sediakan tilam ke? DNA ke? huhuhuhu... Contoh je...

1 comment:

  1. HAri ni baca berita harian, Chua Soi lek harap Elizebeth tabah. Chua amat memahami apa yg dilalui oleh Elizabeth. Almaklumlah, dia dah ade experience sehingga terpaksa melepaskan semua jawatan yg dijawatnya. Yg xley blah tu, Chua salahkan Islam Hadhari, secara x lgsg salahkan Pak LAh (Tuan punya Islam Hadahari).

    Tuduh-menuduh ni perkara biasa dalam politik. masa Chua dulu pun ada tuduh menuduh gak, menuding jari kesana kemari.

    check this out:
    http://myadha.blogspot.com/2009/02/politik-tom-and-jerry-di-malaysia.html

    ReplyDelete